Quantcast
Browsing all 55 articles
Browse latest View live

Besøk av Emilie

Fra mandag formiddag til onsdag kveld hadde jeg besøk av Emilie! Det var utrolig hyggelig at hun var mitt første besøk i Paris. Vi endte opp med å ta det rimelig rolig de dagene vi var sammen, for vi...

Besøk av Rebecca

Etter at Emilie dro til flyplassen onsdag ettermiddag, hadde jeg et par timer for meg selv før Rebecca ankom onsdag kveld! Parisoppholdet hennes startet med at jeg hadde gjort klart middag...

Bordeaux

God søndagsmorgen! I skrivende stund sitter jeg på toget fra Paris til Bordeaux. Jeg skal på besøk til venninnen min, Clémentine, som bor og studerer der! Jeg var på seksjonsferie til Bordeaux...

Bordeaux del 1

Nabolaget til Clémentine Gammelt teater som i dag fungerer som kino En av hovedgatene i sentrum Grand Théâtre En av de mange portene som står igjen i en ring rundt byen, og som tidligere virkelig var...

Bordeaux del 2

En av mange flotte plasser i Bordeaux Le Miroir d’Eau (Vannspeilet) Langs elven Palais Gallien rett ved leiliheten til Clémentine Her er fortsettelsen på bildene fra Bordeaux. Mellom byvandringen vår...

Bordeaux del 3

Hôtel de Ville Tour Pey-Berland Cathédrale Saint-André de Bordeaux Plume café Inne i Grand Théâtre Her er tredje og siste del av bildene mine fra Bordeaux. Bildene jeg tok på vinmuseet vi var på og...

Innkjøp fra Kiko

KIKO er et italiensk merke jeg har prøvd noen forskjellige produkter fra tidligere. Spesielt har jeg lenge vært veldig glad i neglelakkene deres. Disse kommer i et stort utvalg av farger og finisher,...

Musée du Vin à Bordeaux

Tirsdagen i Bordeaux var en grå dag hvor det regnet masse. Vi benyttet oss av det dårlige været til å tilbringe ettermiddagen på vinmuseum. Musée du Vin et du Négoce handlet om historien til Bordeaux...

November

Eiffeltårnet som skinner på kveldstid, en chèvresalat med Tante og Kaja, nye sokker fra H&M Forrige helg, etter at jeg hadde kommet tilbake fra Bordeaux, var Claudine i Paris noen dager. Hun sov...

Cap Ferret

Onsdagen i Bordeaux dro vi på dagstur til Cap Ferret. Dette er et relativt ekslusivt feriested ved kysten, ca. 65 km unna Bordeaux sentrum. Ifølge Clémentine er det ganske mange parisere her, som har...

Innkjøp fra Sephora og Yves Rocher

Fra Sephora: Cuticle Care neglebåndsolje, Cream lip stain (lipgloss som tørker matt) i fargen #06 Pink Soufflé og tre små Eau de Toilette-parfymer som jeg har med meg på reise i luktene jordbær,...

Besøk av Synne

Da var en fantastisk helg med besøk av Synne dessverre allerede over. Hun ankom byen sent fredag kveld, og vi spiste middag og drakk rødvin hjemme hos meg, mens vi pratet til langt på natt. Her kommer...

Fransk lesestoff

I Bordeaux kjøpte jeg intet mindre enn 6 bøker, i tillegg til at jeg fikk en av Clémentine. Av disse er kun én på engelsk, mens resten er på fransk. Forrige uke var jeg i et skikkelig lesehumør og...

Parc des Buttes Chaumont og Parc de Belleville

Tidligere denne uken dro jeg på utflukt til to parker som ligger nord-øst i Paris. Jeg gikk fra meg til Parc des Buttes Chaumont, en stor, eventyrlig og Narnia-lignende park. Dessverre var store deler...

13/11-15

Jeg har ikke visst hvordan jeg skulle starte dette innlegget, så jeg hopper bare rett inn i det. Etter fredag 13. november og resten av den helgens ufattelig triste og forferdelige hendelser her i...

Musée Rodin

For et par uker siden åpnet Rodin-museet dørene sine «på nytt» etter tre år med renoveringer av diverse bygninger og av hagen. Det var derfor gratis inngang for alle besøkende, hele dagen. Jeg...

Desember

Crêpes med Regine, årets sjokoladekalender fra Milka (som jeg har tyvstartet på de dagene jeg ikke kommer til å være i Paris, haha) og Pukka-te som jeg fikk i gave av Emilie da hun var på besøk Tiden...

Musée Galliera og Musée d’Art Moderne

For et par uker siden dro jeg på utflukt til det 16. arrondissementet. Der skulle jeg besøke to museer. Det første var Musée Galliera, et motemuseum som kun åpner med midlertidige utstillinger. I...

Et bilde i timen – tirsdag 1/12-15

9.00: Jeg våkner etter en urolig natt uten mye god søvn. Ligger i senga og loker på mobilen en god stund før jeg står opp. 10.00: Steller meg for dagen og spiser frokost. Jeg spiser rester fra da...

Favoritter fra matbutikken #1

Jeg synes det er veldig gøy å handle mat i matbutikker i utlandet, og det er ingen hemmelighet at jeg har mange favoritter i Frankrike. Simply er den kjeden jeg foretrekker å handle hos (så langt har...

Browsing all 55 articles
Browse latest View live

Latest Images

Pangarap Quotes

Vimeo 10.7.0 by Vimeo.com, Inc.